اردوغان و شعر ارس - اردوغان آذربایجان ایران و جنجال شعر ارس در باکو شعر ارس چیست و در سر اردوغان چه می گذرد سایت انتخاب

ارس را جدا کردند و آن را با میله و سنگ پر کردند من از. اگر آقای اردوغان از خواندن شعر ارس منظورش ایران بزرگ است درست است.


جنجال شعر خوانی اردوغان درباره رود ارس فیلم منگومگ

واکنش محسن رضایی به شعر ارس اردوغان.

اردوغان و شعر ارس. اردوغان بیتی از یک شعر محلی را خواند که عملا به جدایی بخش بالا و پایین ارس اشاره دارد یعنی جمهوری آذربایجان و آذربایجان ایران. اردوغان در این مراسم بیتی از شعر یک شاعر آذری زبان ایرانی را به زبان آورد که محتوای آن چنین بود. محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در توییتر نوشت.

در حالی که متن کامل شعر کامل در راستای وحدت و یکپارچگی ایران و اعتراض به جدا سازی تصنعی بخشی از خاک ایران است. در آن شعر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور آذربایجان می گوید. این اقدام از سویی.

به گزارش فرارو رجب طیب اردوغان که در این مراسم به همراه الهام علیاف رئیس جمهور آذربایجان شرکت کرده بود بیتی از یک شعر جداییطلبانه درباره رود ارس در مرز ایران و جمهوری آذربایجان را علیه تمامیت ارضی. از طرفی این شعر در میان برخی از پان ترکیست ها به شکل یک شعر نمادین نگریسته می شود. ظریف در واکنش به اظهارات مداخلهجویانه رئیس جمهور ترکیه در توئیتر نوشت که او درباره جدایی مناطق شمالی ارس از ایران شعر خواند اما هیچکسی نمیتواند درباره آذربایجان عزیز ما صحبت کند.

اگر نظرش تکرار. اردوغان این شعر فولکلوریک را به موضوع ارس تبدیل میکند و میگوید دو کشور نباید از هم جدا میشدند و موافقتنامه گلستان و ترکمانچای را یادآوری میکند که باعث جداسازی شمال ارس شد و به این شکل جمهوری آذربایجان را تحقیر و استقلال این کشور را زیر سوال میبرد. شعرخوانی اردوغان با واکنش محمدجواد وزیر خارجه ایران همراه شد.

اردوغان این شعر فولکلوریک را به موضوع ارس تبدیل میکند و میگوید دو کشور نباید از هم جدا میشدند و موافقتنامه گلستان و ترکمانچای را یادآوری میکند که باعث جداسازی شمال ارس شد و به این شکل جمهوری آذربایجان را تحقیر و استقلال این کشور را زیر سوال میبرد. اردوغان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به یک شعر قدیمی آذری با نام ارس را خواند که می گوید. نفس هایی که آهنگ قره باغ را خوانده اند قوی تر می شوند.

آنچه اردوغان خواند قطعه ای از ترانه معروف ارس یا با تلفظ ترکی. اردوغان در باکو بیتی از شعر مشهور آراز آراز خطاب به رود ارس در مرز ایران و جمهوری آذربایجان را خواند که. ارس را جدا کردند و آن را با میله و سنگ پر کردند من از تو جدا نمیشدم به زور جدایمان کردند.

اردوغان در باکو بیتی از شعر مشهور آراز آراز خطاب به رود ارس در مرز ایران و جمهوری آذربایجان را خواند که مضمون آن گلایه از جدا افتادن شهروندان آذریزبان در دو. اگر آقای اردوغان از خواندن شعر ارس منظورش ایران بزرگ است درست است. ظریف در واکنش به اظهارات مداخلهجویانه رئیس جمهور ترکیه در توئیتر نوشت که او درباره جدایی مناطق شمالی ارس از ایران شعر خواند اما هیچکسی نمیتواند درباره آذربایجان عزیز ما صحبت کند.

رجب طیب اردوغان رئیسجمهور ترکیه روز گذشته در حالی که برای شرکت در مراسم رژه نظامی نیروهای جمهوری آذربایجان به مناسبت پایان اشغال منطقه قرهباغ کوهستانی به باکو سفر کرده بود ابیاتی از یک شعر جداییطلبانه. اردوغان بااندک بهره هوشی میتوانست بفهمد که نه فقط ایران مخاطب شاعر در اعتراض به جدایی ارس نیست بلکه آرزوی او بازگشت بخش جدا شده به سرزمین مادری است. شعرخوانی جنجالی اردوغان درباره رود ارس.

ارس را جدا کردند و آن را با میله های آهنی و سنگ پر کردندمن از تو جدا نمی شد ما را به زور جدا کردند. سوی این رودخانه است. رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با اظهار نظر عجیب و تجزیه طلبانه و تنش زای خود درباره ارس و ایران بار دیگر حاشیه ساز شده تا نشان دهد سودای تشکیل حکومت عثمانی از سر اردوغان پاک نشده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه متن کامل ترکی و ترجمه فارسی شعری که روز گذشته اردوغان رئیس جمهور ترکیه در جریان سفر به آذربایجان بخشی از آن را به صورت ناقص خواند و تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان را زیر سوال برد. محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه را برای خواندن شعر رود ارس آراز محکوم. روز گذشته اردوغان در جریان سفر به آذربایجان بخشی از شعر را به صورت ناقص خواند که با واکنش ایران روبرو شد زیرا متوجه تمامیت ارضی کشور بود.

رئیسجمهور ترکیه مهمان همتای خود در باکو بود بی بی سیمحمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه را برای خواندن شعر رود ارس آراز محکوم کرده و این کار او را نقض حاکمیت ملی جمهوری آذربایجان. شعرخوانی اردوغان با واکنش محمدجواد وزیر خارجه ایران همراه شد. به گزارش افکارنیوز اردوغان که.

زیرا آذربایجان در قلب ملت ایران و در کنار برادران دیگرش از قوم لر و کرد و بلوچ و عرب قرار دارد. اردوغان بیتی از یک شعر محلی را خواند که عملا به جدایی بخش بالا و پایین ارس اشاره دارد یعنی جمهوری آذربایجان و آذربایجان ایران. محسن رضایی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در واکنش به اظهارات مداخلهجویانه اردوغان طی توییتی نوشت.

وی ادامه داد. ارس را جدا کردند و آن را با میله و سنگ پر کردند من از تو جدا نمیشدم به زور جدایمان کردند. این سمت رود ارس و آن سمت رود ارس ما رو قوی تر میکند.

آذربایجان حال و هوای دیگری داشت و دارد یکی گفتگوهای بازاریان تبریز را به اشتراک میگذارد که قربان صدقه ارتش ایران میروند یکی از حال و هوای همشهریانش در ارومیه مینویسد یکی رجز میخواند و یکی افتخار میکند اهل همان روستایی است که پیش پای سربازان وطن گوسفند قربانی. به گزارش کبنا رجب طیب اردوغان که در این مراسم به همراه الهام علیاف رئیس جمهور آذربایجان شرکت کرده بود بیتی از یک شعر جداییطلبانه درباره رود ارس در مرز ایران و جمهوری آذربایجان را علیه تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران خواند. اردوغان در سخنرانی خود در جریان رژه پیروزی ارتش جمهوری آذربایجان در باکو قطعهای از شعر ارس آراز با این مضمون خواند.

آقای اردوغان بقیه شعر را هم بخوانید. شعری که اردوغان در مورد رود ارس خواند 0014. رجب طیب اردوغان که در این مراسم به همراه الهام علیاف رئیس جمهور آذربایجان شرکت کرده بود بیتی از یک شعر جداییطلبانه درباره رود ارس در مرز ایران و جمهوری آذربایجان را علیه تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران خواند.

از طرفی این شعر در میان برخی از پان ترکیست ها به شکل یک شعر نمادین نگریسته می شود. زیرا آذربایجان در قلب ملت ایران و درکنار برادران دیگرش از قوم لر. این شعر در واقع خواستار بازگشت آذربایجان به آغوش پاک ایران است.

شعر ارس رجب طیب اردوغان.


واكنش ایران به شعر خوانی اردوغان درباره ارس بهار نیوز


گستاخی ظریف در اعتراض به شعر آراز رئیس جمهور اردوغان ادتاج


اعتراض ظریف به خواندن شعر ارس از سوی اردوغان Youtube


ظریف در واکنش به شعر ارس اردوغان هیچکس نمی تواند درباره آذربایجان عزیز ما صحبت کند Euronews


واکنش تند ظریف به شعرخوانی سخیف اردوغان سفیر ترکیه احضار شد تابناک Tabnak


فرارو واکنش محسن رضایی به شعر ارس اردوغان


ای کاش روحانی این شعر شهریار را در جواب اردوغان بخواند کبنانیوز


ایران به شعر آراز اردوغان واکنش نشان داد Aznews Tv


وزیر خارجه ایران به خواندن شعر ارس از سوی اردوغان انتقاد کرد اما او در پاسخ ظریف را به تمسخر گرفت رادیو پیام اسرائیل


واکنش محسن رضایی به شعر ارس اردوغان خبرگزاری اهل بیت علیهم السلام ابنا اخبار شیعیان و تشیع


پشت پرده شعرخوانی ضد ایرانی اردوغان چیست پاسخ سفیر پیشین ایران در باکو پایگاه خبری جماران


واکنش دکتر رضایی به شعرخوانی اردوغان در رژه باکو خبرگزاری صدا و سیما


واکنش محسن رضایی به شعرخوانی اردوغان در باکو مشرق نیوز


شعرخوانی اردوغان از ارس تهران سفیر ترکیه را احضار کرد Bbc News فارسی


شعرخوانی اردوغان از ارس تهران سفیر ترکیه را احضار کرد Bbc News فارسی


اردوغان آذربایجان ایران و جنجال شعر ارس در باکو شعر ارس چیست و در سر اردوغان چه می گذرد سایت انتخاب


متن کامل شعر ارس اردوغان در مراسم رژه پیروزی جمهوری آذربایجان در جنگ قره باغ وقایع روز


فیلم شعر آراز آراز اردوغان شعر ارس مجله نازی


خبرگزاری تسنیم On Twitter واکنش ظریف به اظهارات مداخله جویانه اردوغان وزیر امور خارجه به اردوغان نگفته بودند شعری که به غلط در باکو خواند مربوط به جدایی قهری مناطق شمالی ارس

LihatTutupKomentar